Tjugoandrajuli ♥ En blogg om Norge och 22juli

Direktlänk till inlägg 6 november 2012

Av Josefine - 6 november 2012 21:29

Vila I Frid

 

Jag kommer aldrig glömma den kvällen jag fick veta om bomben. Jag fick massa tankar i huvudet om hur
det kunde se ut. Gatorna var som i mitt huvud. Det var som om jag redan visste hur det såg ut. När jag fick
veta om massakern på Utøya förstod jag först inte. En polisman som skjuter oskyldiga människor? Nej. Det kunde inte vara sant. En polis gör inte sånt. Jag såg idioten när hans ansikte kom till världen och läste om
det. Då förstod jag. Han var ingen polis. Han var en gärningsman som lurade ungdomarna att han var polis. Jag läste en artikel om Bano Rashid om och om igen. Hur kunde detta ske? Det går inte att begripa.Varför ska muslimer vara mindre värda för att de har en tro? Alla vi är människor och människor har känslor. Jag har ett sår. Ett sår som aldrig kommer läka. Ett sår som kom den 22 juli 2011. Det såret kommer aldrig att läka. Den kommer finnas kvar inom mig.


Jag önskar drabbade och anhöriga ett lycka till i fortsättningen. Vi tänker på er hela tiden


Vila i frid alla 77 offer. Ni kommer alltid finnas i våra hjärtan. ♥

 
 
ADARAS.se

ADARAS.se

6 november 2012 22:52

HELLU! Tänkte bara tipsa om min nya grymma tävling där du kan vinna din en valfri produkt från Allice.se! :D Det är busenkelt att vara med så hoppas du vill kika in! :)
http://adaras.se/2012/november/tavling-vinn-en-valfri-vara-fran-allicese.html#comment

http://adaras.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine - 31 januari 2014 15:22


Jag har kommit över en del. Sorgen har tonats bort sakta men säkert. I somras fick jag ur mig allting i mammas stöd. Vi var på semester i västkusten och sorgen kom ut. Allt kom ut. Gråten. Saknaden. Smärtan.  Tårarna rann och klumpen släppte. Jag h...

Av Josefine - 30 mars 2013 18:29


Vad lever vi i för värld egentligen? Denna värld är så jäkla orättvis och grym! Må gud gå med er.     ...

Av Josefine - 18 mars 2013 15:10

Det gör fruktansvärt ont i hjärtat att se på bilder från Lilians begravning och på själva Lilian, samtidigt som man lyssnar på denna låt. Jag hoppas att du har det bra däruppe och slipper lida♥ ...

Av Josefine - 17 mars 2013 21:10

Innan 22 juli har jag varit lycklig. Idag känns det inte lika lyckligt. Vi får aldrig tillbaka den glädjen vi hade för ungefär 2 år sedan. Den 22 juli 2011 tog glädjen slut. Det sjönk ner till 0% och vi förlorade 77 av våra älskade bröder och systrar...

Av Josefine - 25 december 2012 16:30


 

Ovido - Quiz & Flashcards