Tjugoandrajuli ♥ En blogg om Norge och 22juli

Direktlänk till inlägg 7 november 2012

Vem är jag?

Av Josefine - 7 november 2012 21:15

Ni kanske vill veta mer om mig. 


Jag heter Josefine och är 14 år. Jag spelar gitarr och läser mycket om 22juli. Några av er tänker nog att jag drömmer mardrömmar och blir rädd. Men det blir jag inte. Jag är van eftersom jag läst massor om naturkatastrofer som till exempel Titanic och Backabranden. Jag är intresserad av naturkatastrofer. Även om det ibland är lite sorgligt. Min favoritfilm är Titanic. Jag är ett litet Titanicfreak och älskar också Norge. Jag är en nybliven medlem i SSU. Jag engagerar mig alltså av politik. Min farfar är Socialdemokrat. Jag följer hans fotspår. Men jag tror inte han engagerar sig i politik längre. Det gjorde han förr.


Om jag ska erkänna mig själv så är jag omtänksam och respekterar allihopa från himmel och jord. Jag är emot rasism, krig, djurplågeri och mobbning. Jag tycker alla har lika mycket värde. Mitt favoritdjur är hund och Cesar Millan inspierar mig. Jag har 2 hundar, 4 katter och fiskar (Skilda föräldrar). 


Jag spelar gitarr och musik intresserar mig. Jag gör också filmer på datorn och skriver ibland om 22juli i Word eller något annat skrivprogram. Mina föräldrar tycker jag ska bli filmskapare. Vi får se vart framtiden tar mig. Men min dröm är att jobba på bryggan på en båt. Alltså ta skepparexamen. Jag är ett Titanicfreak och gillar båtar. Så det jobbet skulle passa mig eftersom jag har god relation till båtar. 


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine - 31 januari 2014 15:22


Jag har kommit över en del. Sorgen har tonats bort sakta men säkert. I somras fick jag ur mig allting i mammas stöd. Vi var på semester i västkusten och sorgen kom ut. Allt kom ut. Gråten. Saknaden. Smärtan.  Tårarna rann och klumpen släppte. Jag h...

Av Josefine - 30 mars 2013 18:29


Vad lever vi i för värld egentligen? Denna värld är så jäkla orättvis och grym! Må gud gå med er.     ...

Av Josefine - 18 mars 2013 15:10

Det gör fruktansvärt ont i hjärtat att se på bilder från Lilians begravning och på själva Lilian, samtidigt som man lyssnar på denna låt. Jag hoppas att du har det bra däruppe och slipper lida♥ ...

Av Josefine - 17 mars 2013 21:10

Innan 22 juli har jag varit lycklig. Idag känns det inte lika lyckligt. Vi får aldrig tillbaka den glädjen vi hade för ungefär 2 år sedan. Den 22 juli 2011 tog glädjen slut. Det sjönk ner till 0% och vi förlorade 77 av våra älskade bröder och systrar...

Av Josefine - 25 december 2012 16:30


 

Ovido - Quiz & Flashcards